Hemmaa

Nu kom vi just hem från Helsingfors. Har varit väldigt roliga dagar där. Vi åkte iväg till tamerfors igår på morgonen där halv 5 tiden kanske, vi skulle då åka och överraska Christer med familj som var där på ett hotell. Vi knackade på där och sjöng "ja må han leva" han blev nog överraskad. Sedan så åt vi frukost där allihopa. Sedan åkte vi vidare till Käyttö auto i Tammerfors, och där skulle Christer gå in och hämta ett paket som pappa hade ordnat. Efter så for vi till Tavastehus och for till ett cafe som hette pipparkakkutalo. Där så blev vi serverade med en smörgås och kaffe. Sedan så åkte vi via Ideapark och sprang genom där och tittade lite i affärer, vi var där inte så länge. Sedan var vi då påväg mot Helsingfors till badhotellet Flamingo som då var höjdpunkten. Med det samma vi kom dit så bytte vi om och så gick vi och badade, då kom också johhny dit och överraskade oss. Vi rutschade i alla rutschkanor, det var riktigt skönt och härligt där. Sedan så hade vi en vattenpolo match Mitt lag vann (Y) Det bestod av Robin, Johnny, Nina, och julia lite nu som då. Hon bytte lite lag hela tiden. Efter simmningen så Gick vi på middag till Amarillo, gott var det. Tog en revbenspjäll och klyftpotatis, Det var en riktigt stor bit revbensspjäll så det var grymt. Nåja efter det så gick vi och Bowlade, och gud vad jag var bra på det då, alltså jag hade en sån tur, jag fick många strikar och vann över allihopa. Poengen blev 262 p tror jag aldrig någonsin har fått en sådan stor summa i bowling förut. Sedan så satt vi och snackade lite efteråt och sedan så var klockan ganska mycke så det blev att ta natt. Idag så har vi shoppat i köpcentret Jumbo som var precis bredvid hotellet. Hittade nog en del faktist. Klänning, 2 tunikor, huppari, och så köpte jag en Cd-skiva. Inte ofta man köper sådana. Jo förresten på idepark när vi var där köpte jag också vita skor som var riktigt nice. Ska ha dom när jag är med i lucia. På hemvägen då så vek vi in till Idea park igen och där så åt vi, och så köpte jag KARKKII. :D
Sedan så åkte vi också in till IKEA, var inte där så länge för dom stängde kl 6 och vi kom väl dit kl halv 6 MABYY.

Nåja det var den Heljen och den har varit SUUUUPER.
Vi på hotellet.
Bowlng.
Jag och Johnny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0