Here i am!

Cha. Igår så var läraren till apoteket så nu har man fått bedomning och slutvitsordet blev en 2 och det är jag vääldigt nöjd med :) Ni som tycker 2 låter lite men det är det inte utan vi har vitsorden från 0-3. så det är ju väldigt bra då.
Iigår m kvällen så probakade jag en kladdkaka jag ska ha med till apoteket imorgon för det är ju sista dagen då. Och den blev väldigt god. Så jag ska baka den igen idag och ta med imorgon.
Idag då så har jag nu efter arbetet suttit och gjort ett farsdagskort. Blev väldigt nöjd med det, tyvärr datalagat men jag är så dålig på pyssel och sånt men jag tycker om och pyssla när jag sätter mig riktit in i det.
Ska slänga upp receptet här på banankladdkakan.

Ingredienser:

Gör så här:

Smält smöret och låt det svalna under tiden du rör ihop resten.

Vispa ägg och socker. Blanda ner vaniljsocker och kakao. Tillsätt vetemjölet och blanda till en jämn smet.

Rör i det smälta smöret.

Hacka bananerna grovt och blanda ner dem eller lägg i bananerna hela och kör med elvisp.

 

Häll smeten i en rund form (ca 25 cm i diameter) som man kan smörja om man vill. (Jag brukar använda teflonform och smörjer inte den.)

 

Grädda mitt i ugnen i 175°C i 30 minuter.

 

Ta ut kakan ur ugnen och låt den svalna till rumstemperatur. Förvara den därefter i kylen tills servering. Den blir ännu godare efter ett par dagar i kylen och håller sig där i åtminstone en vecka. Man kan också frysa kakan.

Så ser den då ut om man har gjort rätt när den är klar :D
CYA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0